+31 (0)85 - 3033 579



   
NederlandsDuitsEngels
0 Items    Totaal  € 0,00
Mandje is leeg

BLOG Productfotografie

Productfotografie voor webshops

07-05-2015 FotoCube productfotografie - Blog

Productfotografie voor webshop

Productfotografie is onmisbaar voor het succes van een webshop. Een klant wil bij zijn keuze zoveel mogelijk weten over het product. Kleur, vorm en kwaliteit van het product zijn zaken waar hij zo goed mogelijk over geïnformeerd wil worden voordat hij tot aankoop overgaat. Productfotografie is de etalage van de webshop. Het moet de producten op een geloofwaardige manier weergeven. 

Er zijn verschillende technieken waarmee productfotografie de eigenschappen van een product zo goed mogelijk tot z'n recht laat komen: 

Achtergrond van de productfoto

Een gangbare methode in de productfotografie is het weergeven van een product tegen een egaal witte achtergrond. Zo komt het product zelf goed tot zijn recht. Soms kan beter gekozen worden voor een passende achtergrond waarin de verhoudingen of de toepassing van het product duidelijk zichtbaar zijn.

Verschillende foto's van het product uit verschillende invalshoeken zijn van belang voor een zo volledig mogelijke weergave van het product. Daarmee geeft productfotografie de potentiële koper een indruk van het product als geheel.

Details van de productfoto

Aandacht voor de details van een product is van belang. Vormen van  onderdelen en structuur van bepaalde stoffen of materialen kunnen bepalend zijn voor de aankoop van een product. Daarom moet in de productfotografie het product ook van dichtbij worden weergegeven.

 
Kleur van de productfoto

Een belangrijk doorslaggevende reden voor de keuze van een bepaald product zijn is vaak de kleur. Productfotografie moet er op gericht zijn om de producten kleurecht weer te geven.



Belichting van de productfoto

Goede productfotografie wordt voor een belangrijk deel bepaald door belichting. Donkere weergave, hinderlijke schaduwen of onbedoelde reflecties doen afbreuk aan het product. Productfotografie staat of valt met heldere, doeltreffende belichting. 

Al deze verschillende aspecten van productfotografie zijn van wezenlijk belang om een webshop tot een succes te maken. Daarom is productfotografie is niet meer weg te denken bij het opzetten en draaiende houden van een goede webshop.


-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
 

Productfotografie met een FotoCube lichttent

19-05-2015 FotoCube productfotografie - Blog
 
Wat is een FotoCube lichttent?
Een FotoCube lichttent is een witte tent van lichtdoorlatend materiaal. Ideaal voor productfotografie omdat het licht hierin verspreid en verdeeld wordt en zo alle kanten van het product gelijkmatig belicht is. Hierbij krijgen je producten een egale achtergrond die bij productfotografie zo belangrijk is. Ook vermindert een FotoCube lichttent hinderlijke schaduwen rondom het product en ontstaan er geen reflecties. De FotoCube lichttenten zijn opvouwbaar en dus handig als je geen ruimte hebt voor een studio of op verschillende locaties moet fotograferen. Bij productfotografie voor een webshop kan je met een FotoCube lichttent zorgen voor foto's van je producten die er professioneel uitzien.

 
De voordelen van een FotoCube lichttent op een rij:
  •             Geen reflectie bij productfotografie van glanzende voorwerpen
  •             Een egale naadloze achtergrond
  •             Opvouwbaar en handig te gebruiken
  •             Verzacht fel licht en schaduwen
  •             Professionele uitstraling voor webshop productfotografie
 
Formaten FotoCube lichttent
Voor productfotografie zijn FotoCube lichttenten van verschillende afmetingen verkrijgbaar. De maat hangt af van de soort productfotografie die je beoefent. Er zijn al kleine vierkante FotoCube lichttenten van vijftig bij vijftig centimeter, geschikt voor kleine producten. Voor grotere producten zijn er FotoCube lichttenten van meer dan twee meter hoog.
 
Boven de FotoCube lichttent kunnen lampen geplaatst worden en eventueel aan de zijkanten en/of onderkant. Afhankelijk van het gewenste resultaat. Meestal worden hiervoor daglichtlampen gebruikt. Deze lampen zijn op een statief verkrijgbaar en dus in de hoogte instelbaar. De FotoCube lichttent kan ook bij gewoon daglicht gebruikt worden, alleen ben je dan afhankelijk van het weertype, of het bewolkt is of juist niet. Dat is voor productfotografie vaak te onvoorspelbaar.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
 

Productfotografie voor bedrijven

28-05-2015 FotoCube productfotografie - Blog

Of je nu een webshop runt of een gewone winkel, het gaat er altijd om dat je de aandacht van de klant kunt trekken. Zonder aandacht heb je immers geen verkoop. Dat betekent dat je in de webshop of in allerlei gedrukt reclamemateriaal je producten zo mooi en helder mogelijk in beeld moet brengen. De productfotografie komt in actie.


Productfotografie, alles draait om aandacht
Om te kunnen verkopen heb je de aandacht van de klant nodig. Je moet je goed realiseren dat je niet de enige webshop of winkel hebt, er zijn tal van collega’s die meedingen in de strijd om de attentie van de klant. Je zult ervoor moeten zorgen dat je opvalt met je winkel en met je producten. De klant moet dank zij je professionele productfotografie snel kunnen zien dat je geweldige producten in je assortiment hebt.

Scherp in beeld met productfotografie
Als de klanten eenmaal in je winkel staan kunnen ze de producten van alle kanten bekijken.  Als je een webshop hebt kan dat natuurlijk niet, dan ben is de klant afhankelijk van helder fotomateriaal dat de productfotografie aanlevert. Datzelfde scherpe fotomateriaal  heb je nodig om je klant via foldermateriaal of catalogi te interesseren voor je assortiment. Onduidelijke foto’s met veel schaduw waarop nauwelijks details te onderscheiden zijn werken in je nadeel.  Met goede productfotografie zorg je voor kwalitatief materiaal waarmee je kunt scoren.

Productfotografie
In de productfotografie gaat het om het zo mooi en duidelijk mogelijk in beeld brengen van de producten.  Op de foto mogen geen objecten staan die afleiden van het product zelf. Goede productfotografie levert foto’s zonder hinderlijke schaduwen, zodat alle details scherp in beeld komen.  

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

Productfotografie voor kleding

Fashion fotografie met de FotoCube Softwall fotostudio28-05-2015 FotoCube productfotografie - Blog

Tips voor productfotografie kleding. Er zijn veel webwinkels en natuurlijk wil je je producten zo professioneel mogelijk aanbieden. De kleding die jij aanbiedt, moet er perfect uitzien, zodat de klant persé jouw product wil aanschaffen. Maar hoe doe je dat dan?

Productfotografie voor kleding Om jouw artikelen er waanzinnig uit te laten zien, draait alles om een goede productfotografie. Zeker als je in de snel groeiende webshop-wereld wilt opvallen. Het succes dat je kunt boeken met je webshop is afhankelijk van de kwaliteit van je productfotografie, maar ook hoe je de fotografie presenteert. Wil je ook met kop en schouder boven alle andere webwinkels uitsteken?

Betaalbare fotografie voor kleding
Het kan echt, want productfotografie is in dit tijdperk voor iedereen weggelegd. Voor niet zoveel geld heb je al een goede fotocamera en samen met wat fotostudioverlichting kom je al een heel eind. Hierdoor wordt nog leuker om je kleding op een unieke manier te presenteren.

Schaduwvrije productfotografie
Aan een goede productfotografie worden hoge eisen gesteld. Je kleding moet schaduwvrij gefotografeerd zijn of alleszins zo schaduwvrij mogelijk. Daar wordt namelijk grote waarde aan gehecht. Om dit resultaat te kunnen bereiken, is enige kennis van lichtopstellingen gewenst.

De juiste lichtopstelling om je kleding te fotograferen
De juiste lichtopstelling is dus het belangrijkste onderdeel van het fotograferen van het product. Als je dit onder de knie hebt, zal het resultaat ook schitterend zijn. Tips die zeker de moeite waard zijn: Enkellicht setup: Om schaduwen te voorkomen moet je het product niet te dicht op de achtergrond zetten. Voor een evenwichtige belichting plaats je een lichtbron en een paraplu op 45 graden ten opzichte van het product. Gebruik de manuele modus van je camera en zet de belichting op halve capaciteit. Het is ook handig om een extra lichtmeter (handmatig) te gebruiken of een sluitertijd van 1/125e aan te houden. Dubbele lichtopstelling: Stel ook nu je lichtbron (flitser) in op een hoek van 45 graden ten opzichte van je product. De tweede softbox + flitser belicht vanaf de andere kant en fungeert als 'vullicht.' Door beide flitsers met elkaar te verbinden, zullen ze tegelijkertijd afgaan. zet het eerste flitslicht op 50% stroom en het tweede flitslicht iets lager. Het verschil in belichting laat het kledingstuk beter uitkomen. Daglicht: Je fotografeert in een hoek van 90 graden ten opzichte van het raam. Zorg voor een wit achtergrond doek, dit mag een groot laken zijn. Om je camera stil te houden kun je een camerastatief gebruiken.

Gemakkelijke productfotografie
Met een beetje basiskennis en de juiste hulpmiddelen kun je de waanzinnigste resultaten bereiken en jouw kleding professioneel onder de aandacht brengen.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Productfotografie voor schoenen

08-09-2015 FotoCube productfotografie - Blog

Productfotografie voor schoenen
Als je een webshop hebt voor schoenen, dan is het essentieel dat je assortiment optimaal wordt getoond om je bezoeker te intrigeren. Onscherpe foto’s met een slechte belichting schrikken je potentiële klanten af. Voor eigenaren van online schoenenwinkels is productfotografie een onmisbaar tool geworden. Steeds meer bedrijven bieden hun producten aan via e-commerce. Als je als ondernemer met je schoenen op de virtuele snelweg op wilt vallen, dan moet je je beste beentje voorzetten met behulp van productfotografie.
Een bezoeker op je webshop moet het gevoel krijgen dat ze écht door een schoenenwinkel lopen.Dat ze als het ware met een paar van die getoonde exemplaren gelijk de winkel uit kunnen wandelen. Er zijn een aantal aandachtspunten waar je bij de fotografie van schoenen op moet letten. De juiste impressie van je schoenen brengen het karakter haarfijn over op je mogelijke klant. Met behulp van de juiste lichtbron en lenskeuze kun je wonderbaarlijk foto’s maken die de bezoekers onmiddellijk aanspreekt. Voor een fotopresentatie van je schoenen met optimaal resultaat is productfotografie essentieel.

Betaalbare productfotografie voor schoenen
Er zijn betaalbare fotocamera’s met een oneindig pakket aan mogelijkheden en toepassingen op de markt gekomen voor zowel professionele als voor amateur fotografen. Hierdoor is het voor eigenaren van webshops mogelijk en financieel aantrekkelijk geworden om van productfotografie gebruik te maken. Redelijk goedkoop kun je thuis een eigen fotostudio inrichten met de gewenste uitrusting voor de juiste belichting en achtergrond. Heb je enige basiskennis over de ins-and-outs van een camera en de belichtingssystemen dan produceer je in een handomdraai de fraaiste beelden van je schoenen voor je webshop.


De juiste lichtbron bij fotografie van schoenen
Foto’s van schoenen moeten er op het beeldscherm uit zien alsof je ze kunt pakken, materiaal betasten en aanpassen. Het is daarom essentieel dat bij de fotografie van de schoenen voor je webshop met verschillende lichtbronnen en lenzen wordt gewerkt om het juiste materiaal en karakter te tonen waardoor ook details als gespen, strikken, veters of stiksels perfect naar voren komen. De hoge eisen die aan fotograferen van schoenen worden gesteld kun je met productfotografie bereiken. Het levert de beste, professionele resultaten voor je webshop.

Als je handig bent met een camera, je hebt de juiste apparatuur en enige basiskennis van productfotografie dan kun je tegenwoordig zelf kwalitatief goede foto’s maken van het product dat je op je webshop wilt verkopen.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Navigatie